14) Tai Chi Chi Kung I

 

Tai Chi Chi Kung-ul este compus din treisprezece forme care sunt realizate in toate cele patru directii, in sens orar si invers.
Tai Chi Chi Kung-ul consta in patru parti:
1. Mintea:
a) cum sa folosim propria masa concomitent cu forta de gravitatie;
b) cum sa folosim sistemul osos pentru a deplasa intregul corp cu un efort muscular minim;
c) cum sa invatam si sa stapanim cele treisprezece forme pentru ca mintea sa se poata concentra asupra directionarii energiei Chi.
3. Mintea si Chi-ul: cum sa folosim mintea pentru a directiona fluxul de Chi.
4. Mintea, Chi-ul si forta Pamantului: cum sa integram cele trei forte intr-una singura care sa se deplaseze nestanjenita in sistemul osos.
5. Invatarea aplicatiilor Tai Chi-ului in autoaparare.

In practica Tai Chi Chi Kung, fluxul marit de energie dezvoltat prin practicile Orbitei microcosmice, Fuziunii, Camasii de fier, Tao Yin-ului si Tan Tien Chi Kung-ului este integrat intr-o miscare unificata pentru ca corpul sa invete mai multe modalitati eficiente de utilizare a energiei in miscare.
Miscarile corpului realizate incorect restrictioneaza fluxul de energie cauzand blocaje energetice, pozitii incorecte ale corpului si, in unele cazuri, boli grave. De multe ori problemele spatelui sunt rezultatul pozitiei incorecte a acestuia, a tensiunii acumulate, a sistemului osos slabit si a stresului psihologic.
Unul din rezultatele cresterii constientei corpului prin miscare este o constienta marita asupra mediului inconjurator si a potentialelor pe care acesta le contine.
Deoarece Tai Chi-ul ofera o modalitate usoara de exersare si de mentinere a corpului in forma, el poate fi practicat bine de cei aflati la o varsta avansata deoarece acest tip de forme nu solicita capacitatea fizica a practicantului cum fac unele exercitii aerobice.
Inainte de a incepe studiul formei Tai Chi Chi Kung I, practicantul trebuie sa stapaneasca: (1) deschiderea Orbitei microcosmice, (2) Chi Kung-ul Camasii de fier I si (3) Kung Fu seminal sau ovarian.